Silniki w Porsche Cayenne

jaką wersję porsche cayenne wybrać
Jaką wersję Porsche Cayenne wybrać?
19 maja, 2021
Ile kosztuje serwis Porsche Cayenne
Ile kosztuje serwis Porsche Cayenne
19 maja, 2021
Pokaż wszystkie
silnik w porsche cayenne

Od czasu, gdy konstruktorzy i projektanci ze stajni Porsche stworzyli model Cayenne minęło już ponad 10 lat, obecnie ten ekskluzywny samochód cieszy się większą popularnością i sprzedażą niż modele wyścigowe. Wpływ na to ma na pewno wykwintna stylistyka, ale też bardzo dobre jednostki napędowe. Jakie silniki mamy do wyboru w najnowszej odsłonie Porsche Cayenne?

Kilka wariantów Porsche Cayenne

Przyjrzyjmy się kilku wariantom: podstawowemu, hybrydzie i turbo. Więc już w „najtańszej” wersji mamy do dyspozycji silnik o pojemności 2995cm, V6 z turbo doładowaniem. Co pozwala rozpędzić auto do setki w około 6s. Prędkość maksymalna wynosi 245km/h, a średnie zużycie paliwa przy niezbyt oszczędnej jeździe wynosi 10.4l. Te parametry plus sportowy wydech (opcja) sprawiają, że już w „podstawie” czujemy, że to po prostu Porsche. Nie inaczej jest również w przypadku wersji hybrydowej, która również posiada 340 konny, 3 litrowy silnik V6 jednak biturbo i to właśnie te 7 literek robi bardzo dużą różnicę, bowiem prędkość 100km/h osiągamy już po 5s! Prędkość maksymalna, którą możemy osiągnąć to 253km/h.

Dane fabryczne sugerują, że spalanie wynosi 3.4l, jednak w większości testów waha się na poziomie około 5l. W przypadku przełączenia na tryb elektryczny, zasięg auta wynosi 40km i można osiągnąć nim prędkość 140km/h. Jest to najbardziej ekonomiczna i ekologiczna jednostka w palecie Porsche Cayenne. Czas przedstawić jednak prawdziwego demona prędkości, czyli model Turbo zaopatrzony w potężny silnik V8 z podwójnym doładowaniem, o mocy, aż 550KM. To maszyneria zrywa asfalt. Osiągi? Nie powstydzi się ich żadne wyścigowe auto, budzik wskazuje „setkę” już po 3.6s. Średnie spalanie wynosi 14.4l., ale kto kupując taką wersję silnika liczy rachunki za paliwo. Wszystkie jednostki silnikowe Porsche Cayenne są sprzężone z automatyczną 8 biegową skrzynią biegów.

Niemiecki koncern ze Stuttgartu słynie z dynamicznych i agresywnych silników, a lata doświadczeń w projektowaniu aut wyścigowych zostały zaaplikowane pod maskę prestiżowego SUV-a. W palecie silników Porsche Cayenne każdy znajdzie to czego oczekuje.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]