Zawieszenie w Porsche Cayenne

jaką wersję porsche cayenne wybrać
Jaką wersję Porsche Cayenne wybrać?
19 maja, 2021
Pokaż wszystkie
zawieszenie w posche cayenne

Nowy Porsche Cayenne to kwintesencja smaku i stylu, z którego słynie niemiecki koncern samochodowy. Samochód ten ma na zadaniu nie tylko cieszyć oko, ale sprawdzać się na różnego rodzaju drogach, począwszy od autostrad, bo polne czy leśne dróżki. Przyjrzyjmy się bliżej zawieszeniu, czy faktycznie gwarantuje komfort w każdym terenie.

Zawieszenie w różnych wersjach Porsche Cayenne

Zawieszenie w Cayenne trzeciej generacji już w seryjnej wersji zainstalowane jest na miechach, czyli poduszkach, które na bieżąco korygują ustawienia i parametry podczas jazdy. Również w podstawowej wersji montowany jest system Porsche Traction Management. Dba on o stały napęd 4×4 i nadzoruje proces podziały napędu na przednią i tylną oś w zależności od sytuacji i podłoża, po którym się poruszamy. Takie ustawienia sprawdzają się w terenie o umiarkowanym poziomie trudności do pokonania. Jeśli samochód znajdzie się w cięższym do pokonania terenie system PTM uruchomi reduktor terenowy, który automatycznie dostosuje zawieszenie do trudnego terenu i zajmie się wszystkimi procesami. W wersji premium Cayenne zaopatrzony został w zawieszenie pneumatyczne.

Pozwala ono zsynchronizować i dostosować prześwit do nawierzchni i prędkości. Standardowy prześwit wynosi 217mm, w celu wygodniejszej pozycji na przykład przy ładowaniu bagażnika można obniżyć go aż do 157mm. Do sportowej jazdy po asfaltowych drogach mamy dwa warianty, które uruchamiają się automatycznie, po osiągnięciu 125km/h samochód obniża się o 27mm natomiast gdy zegar pokaże prędkość powyżej 210km/h obniża się o następne 11mm. Nie da się ukryć, że to wyniki porównywalne z autami sportowymi. W bardzo ciężkim terenie auto podnosi się do 273mm i prędkość ograniczona jest do 30km/h. Istniej też możliwość dokupienia systemu tłumiącego, PASM, który na bieżąco steruje procesami regulującymi tłumienie.

Trzeba przyznać, że zawieszenie w najnowszym Porshe Cayenne sprawuje się naprawdę dobrze i jest uniwersalne. Pamiętajmy jednak, że nawet najlepsze systemy nie zastąpią naszego zdrowego rozsądku podczas jazdy, a koszty błędów i napraw będą wysokie.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]